Webidea Blog

Szakmai bejegyzések, webtárhely, weboldal készítés és online marketing témában.

Hálátlan szakma tárhelyszolgáltatónak lenni. De cheer up, mindent az ügyfélért! - Off Topic -

Feb 022019

Miért utálni való szakma tárhelyszolgáltatónak lenni?

Sokan vannak nálam már persze nagyobb tárhelyszolgáltatók, igaz ők általában később kezdték mint én, mégis szerintem egyetértenének velem végső soron, és talán ezzel a mondattal tudnám legjobban kifejezni azt az önkérdésre való választ, amit csak sanyarú sorsú tárhelyszolgáltató ismerőseim és magam megnyutatására szánok:

undefined


Mert egy hálátlan szakma.

 

De most ha kérdeznéd Fluimucil Ábel módra:

DE MIÉRT?!

Akkor nézzük is meg, ez a rövid történetem és véleményem:

Az elmúlt 15 évben a 0-ról sikerült felépítenem viszonylag elég nagy tárhelybázist, tényleg szívem lelkem bele adva, nagy lelkesedéssel, de mivel én 16 évesen kezdtem (igen, most 31 vagyok) ezért még persze sok gyermekbetegséggel az elején, mégis ennyi idő alatt, sikerült már 5-6 év után kiölniük az ügyfelek a lelkesedésem és közben más más területekre is kacsingattam.

Volt kocsmám, limuzin kölcsönzőim saját autókkal, mikrobusz kölcsönzőim, pólós üzletem, informatikai üzletem, egyéb bizniszeim, sőt ezek közül sok mai napig fennt is van, hála a tárhelyszolgáltatás supportjának.

De hát ha ez így van, mégis mi a gond vele? Megmondom:

Ha tárhelyszolgáltató vagy, soha a büdös életbe nem kapod meg egy ügyféltől sem 1 év brutál sikeres, 100%-os rendelkézsreállásos, fejlesztős év után, hogy: "Köszönöm János, ez Igen, ezért az évi 10.000 Ft-ért igen csak kitettetek most, mindenem ment, emailek megjöttek, milliókat kerestem - örök hála."

Ha-ha! :) Hát igen.

Merül fel a kérdés, hogy egyáltalán miért jutna ilyen az ügyfél eszébe, hisz ő rendelt egy szolgáltatást (mint millió van már a weben) és mivel 1000 konkurens közül választhat, ha nem tetszik neki max. vált, ha meg igen, akkor csöndben hosszabbít.

Ez totál rendben is van így, sőt az is, ha nem köszöni meg - nem is várom el, épp elég ha meghosszabbítja és ezzel igazolja, hogy elégedett, nah de ha egyszer hiba lép fel..

Akkor aztán általában jön a "már megint nem megy", vagy a "több milliót bukok a webáruházammal minden órában" meg az egyebek.
Ha engem kérdeztek, ma már ezen nevetek, azon is mennyire stresszeltem régen az idióták miatt vagy épp a 100%-os szolgáltatás nyújtása miatt. Olyan pedig nem létezik, jobb ha tőlem tudjátok.

undefined

 

De gond van akkor ezzel így, mármint most akkor bérel az ügyfél 10.000 Ft-ért tárhelyet / év, szolgáltatjuk, ha gond van panaszkodik, ha csönd van akkor rendben hosszabbít?

Dehogy, sőt, ez pontosan az amit egy tárhelyszolgáltatónak tudnia kell, az ügyfelekkel való viszonyával, fejlesztésével, hogy lehet ő bármilyen innovatív, készíthet automatizált rendszereket/számlázást, akkor sem fogja ezt a szakmát egy szerethető dologgá tenni. Persze, vannak pozitív dolgai, jófej viszonteladók, kedves ügyfelek, de a nagy számok törvénye alapján és a tudatlanság miatt, mindig ott lapul a másik réteg, aki szerint azért lett vírusos az oldala mert a "szervert feltörték", véletlen sem a Wordpress-es 7 éves elavult oldala miatt. Ugye ismerős? :)

 

De a nagy kérdés: Szeretek én akkor egyáltalán tárhelyszolgáltató lenni és ezt nyújtani, 15 év után?

 

Persze! :) Miért ne szeretném? 15 év alatt millió dologgal találkoztam, minden problémás esetet ismerek, csomó ismerős és haverság alakult ki, rengeteget fejlődtünk és fejlődünk. De a legfőbb, hogy mellette sikerült másik olyan vállalkozást alapítanom, ahol szinte minden eladott termék után hálálkodnak és pozitívak az ügyfelek, URL a képre kattolva:

undefined

 

Nah de, hogy a tárhelyszolgáltatás hálás szakma legyen? NAH az BIZONY NEM! :)

 

Köszi a figyelmet!

 

János

RSS

Az oldalt a Webidea Informatika készítette.